Τετάρτη Φθίνοντος Βοηδρομιώνος

Δεκάς Γ

27. Εικοστή εβδόμη ημέρα της σελήνης
ΑΠΟ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΥΣΗ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ

Βοηδρομιώνος ΚΖ΄ (27η)
ΑΤΤΙΚΟΣ ΜΗΝ 3ος

Δεκαήμερο Γ΄, το Φθίνον
ΚΖ΄. Ἡ εἰκοστή ἑβδόμη, ἡ τετάρτη φθίνοντος, ἡ εἰκὰς ἑβδόμη, ἡ τετρὰς μετ΄εἰκάδα

Γεγονότα

  • ΕΡΧΙΕΙΣ ΥΠΕΡ ΕΡΜΟΥ, ΓΑΙΑΣ, ΑΛΟΧΟΥ, ΝΥΜΦΩΝ, ΑΧΕΛΩΟΥ ΘΥΣΙΕΣ
  • ΤΕΙΘΡΑΣΙΟΙ ΥΠΕΡ ΘΕΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ΘΥΣΙΑ (ΑΙΓΗΪΣ ΦΥΛΗ)
  • ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ [-127]

Αναφορές Πηγές για την ημέρα

Στὸ Ἱερὸ Θυσιολόγιο τῆς Μεγάλης Δημαρχίας τῆς Ἔρχιας καταγράφονται θυσίες τὴν σημερινὴ ἡμέρα στοὺς :
— Βοηδρομιῶνος
τετράδι φθίνοντος, Νύμφαις, ἐμ Πάγωι Ἐρχιᾶ(σιν), οἶς,Δ.
— Βοηδρομιῶνος τετράδι φθίνοντος, Ἀλό-
χωι, ἐμ Πάγω Ἐρχι(ᾶσιν), οἶς ∶Δ.
•(Ἄλοχος ἡ σύζυγος)
— Βοηδρομιῶνος τετράδι φθίνοντος,
ἐμ Πάγωι Ἐρχι(ᾶσιν), Ἀχελώωι, οἷς ,ΔΗΗ.
— Βοηδρομιῶνος τετράδι φθίνοντος, Ἑρμῆ,
ἐμ Πάγωι Ἐρχι(ᾶ), οἷς ,ΔΗΗ.
— Βοηδρομιῶνος τετράδι φθίνοντος,
Γῆι, ἐμ Πάγωι Ἐρχι(ᾶσιν), , οἷς ,κύουσα οὑ φορά, Δ
SEG 21:541
Στὸ Δῆμο τῆς Τείθρας σήμερα καταγράφεται θυσία πρὸς τιμὴν τῆς Ἀθηνᾶς :
Βοηδρομιῶνος
τετρ̣άδι — — — — —
Διί ἐντ̣— — — — — ἐν τ̣εμένει
ΔΗΗΗ οἶν ∶ ἄρρεν — — — —
ΗΙΙ ἱερειώσυνα
τετράδι φθίνοντος
Ἀθηνᾶι οἶν — — — — λειπογνώμονα
Διί ∶ προθύματα
— χοῖρον γαλαθηνόν,
— ἱερεώσυνα
Α Στήλη , SEG 21:542
Συνέλευση τῆς ἐκκλησίας τοῦ Δήμου σήμερα στὸ Θέατρο τοῦ Διονύσου τὸ -127 :
― Ἑπὶ Θεοδωρίδου ἄρχοντος ἐπὶ τῆς Αἰγεῖδος τρίτης πρυτανείας ἧ Σωσικράτης Εὐφρονίου Θριάσιος ἐγραμμάτευεν Βοηδρομιῶνος τετράδι μετ’εἰκάδας κατ’ἄρχοντα κατὰ θεὸν δὲ. . . . μετ’εἰκάδας, τετάρτη καὶ εἰκοστῆ τῆς πρυτανείας ἐκκλησία κυρία ἐν τῶ θεάτρω.
ΗΕΣΠΕΡΙΑ 1935 (Dow) σειρὲς 76-78

Η Άλοχος, ο Ερμής, η Γή, ο Αχελώος και Νύμφες.


Όσο πλησιάζουμε στα Απατούρια του επομένου μηνός τόσο αυξάνονται και οι ευχαριστήριες θυσίες ή οι ευχές για γονιμότητα και γέννηση ανθρώπων.
Η Άλοχος, ο Ερμής, η Γή, ο Αχελώος και οι Νύμφες είναι οι θεότητες στις οποίες σήμερα θυσιάζουν οι γυναίκες των Ερχιέων αλλά και όποια σύζυγος Αθηναίου και από τους γύρω δήμους της Αττικής το θελήσει, ώστε να πραγματοποιήσει θυσία στην Έρχια.
Το συγκεκριμένο πλαίσιο θυσιών συμπεριλαμβανομένων των Νυμφών του Αχελώου του Ερμού της Γης και της Αλόχου (που θυμίζει κάπως τον βωμό της Ξενοκράτειας, IG ΙΙ² 4547) πρέπει να ερμηνευθεί ως «η σύζυγος» και όχι «η άγαμη», είναι ένα πλαίσιο θυσιών που απευθύνεται και ασχολείται στην λατρεία με τη γονιμότητα και τη γέννηση των ανθρώπων προφανώς με τις γεννήσεις του επερχόμενου μήνα.
Ωστόσο, θεωρείται επίσης ότι η Άλοχος είναι μια ηρωίδα ή μια υποδεέστερη θεότητα θεά, ή το όνομα μιας κεντρικής θεότητος που δεν γνωρίζουμε τίποτα για αυτή.
Η Άλοχος λατρεύεται και λαμβάνει προσφορές ευχαριστήριες στον λόφο της Έρχιας σήμερα την αυγή (αμνός).
Άλοχος είναι η θεότητα ή η ηρωϊδα που δεν είναι πια Κόρη, αλλά είναι η Σύζυγος και η Συμβία στην κλίνη, η (συμμετέχουσα της αυτής κλίνης μετά τινος).